неділю, 13 листопада 2011 р.

І знову зелене полум'я!

Ми знаємо, що досить велику групу елементів у складі сполук можна вивчати за забарвленням полум'я. Так, ми вже бачили, що естери ортоборної кислоти забарвлюють полум'я в яснозелений колір.Ще таку властивість виявляють леткі сполуки - купрум (І) галогеніди. CuCl та СuВr роблять полум'я синьозеленим, а CuI - зеленим. Цю властивість використовують для виявлення хлору в складі органічних сполук.
    Прожаримо мідний дріт, загорнутий у формі спіральки (щоб збільшити поверхню стикання) в полум'ї.Увага! Інший кінець дроту для зручності і безпечного нагрівання вставимо у кіркову пробку. Прожарений мідний дріт вносимо у хлороформ (CCl4) і потім - в полум'я. Полум'я забарвлюється в красивий синьо-зелений колір:





Ефект досліду пояснюється тим, що мідь з хлоропохідною органічної речовини утворює леткий купрум(І) хлорид, саме він і надає такого забарвлення полум'ю.

Немає коментарів: